Algemene voorwaarden
Business op Gevoel B.V.

Algemene voorwaarden met betrekking tot deelname aan coaching, cursussen, opleidingen en workshops die door ‘Business op Gevoel B.V.’ georganiseerd worden.


Artikel 1: Toepasselijkheid

Waar in dit document gesproken wordt over hij/hem, kan ook zij/haar, of die/diens worden gelezen.

Elke rechtsbetrekking tussen ‘Business op Gevoel B.V.’ (hierna te noemen ‘het opleidingscentrum'), en de aan één van de  cursussen, workshops, trainingen en/of opleidingen (hierna te noemen 'de cursussen') die door het opleidingscentrum worden georganiseerd deelnemende persoon en/of vertegenwoordiger van deze persoon (hierna te noemen ’de cursist’), of coaching sessie door opdrachtnemer aan opdrachtgever, wordt uitsluitend beheerst door de onderhavige voorwaarden.

Artikel 2: Bedrijfsomschrijving

Business op Gevoel B.V. richt zich op training, coaching en workshops binnen het werkveld van businesscoaching, waarbij het opzetten/door laten groeien van een succesvol bedrijf gecombineerd wordt met persoonlijke ontwikkeling en energetische therapie. Business op Gevoel B.V. is bij de Kamer van Koophandel ingeschreven onder nummer: 96628707

Artikel 3: Inschrijving

De cursist kan zich via de website, Whatsapp, schriftelijk of per e-mail aanmelden. Inschrijving geschiedt op volgorde van binnenkomst. De inschrijving is definitief nadat de cursist hiervan langs schriftelijke dan wel elektronische weg een bevestiging heeft ontvangen, en kennis heeft kunnen nemen van onze Algemene Voorwaarden. De cursist heeft dan een bedenktijd van 14 dagen. De cursist reserveert een plaats in een door hem gewenste cursus of opleiding door het gehele bedrag ineens te betalen of een termijnbetalingsbepaling aan te gaan. Het resterende cursusgeld dient vóór aanvang van de cursus te zijn overgemaakt binnen de op de factuur vermelde termijn, doch uiterlijk 5 dagen vóór aanvang.

Deze bedenktermijn geldt ook indien de cursist de cursus boekt en het bedrijf of de werkgever deze betaalt. Indien het bedrijf het contract sluit, geldt geen bedenktijd. Zodra de cursist de materialen voor de opleiding heeft ontvangen, vervalt de bedenktijd.

Artikel 3a: Prijswijzigingen

Indien de prijzen tussentijds worden verhoogd of verlaagd, heeft dit geen invloed op de overeengekomen prijs, mits de prijswijziging drie maanden nadat de cursist zich heeft aangemeld is doorgevoerd .

Indien de prijs binnen drie maanden nadat de cursist zich heeft aangemeld wordt verhoogd of verlaagd, heeft de cursist het recht de overeenkomst te ontbinden.

Lid 1 en 2 zijn niet van toepassing op prijswijzigingen die uit de wet voortvloeien.

Artikel 4: Gezondheidsverklaring

Inschrijving voor een cursus impliceert automatisch en onmiddellijk dat de cursist verklaart lichamelijk en psychisch gezond te zijn, en dat hij zelf volledige verantwoordelijkheid draagt voor de eventuele nadelige gevolgen voor het eigen lichaam en de eigen gezondheid. In geen enkel opzicht kan het opleidingscentrum dan ook aansprakelijk worden gesteld voor eventueel lichamelijk of geestelijk letsel als gevolg van deelname aan de cursus en/of de direct hieruit voortvloeiende activiteiten die door cursist zelf worden ontplooid.

Artikel 5: Betalingsverplichting

Wanneer de inschrijving definitief is, is de cursist verplicht het verschuldigde cursusgeld tijdig contant danwel per bankoverschrijving te betalen. Tenzij schriftelijk en nadrukkelijk anders overeengekomen, dient het volledige cursusgeld uiterlijk 5 dagen voor aanvang van de cursus te zijn voldaan. Indien de (aan)betaling niet tijdig is ontvangen, behoudt het opleidingscentrum zich het recht voor deelname te weigeren totdat het cursusgeld is betaald. Bij het niet nakomen van de betalingsverplichting wordt eventueel een incassobureau ingeschakeld. Alle kosten die hiermee gemoeid zijn, komen voor rekening van de cursist of de betalende partij (werkgever/bedrijf). Over het verschuldigde bedrag wordt maandelijks rente in rekening gebracht.

De cursist is  verantwoordelijk voor het nakomen van de betalingsverplichting, ook wanneer het factuuradres anders is dan het huisadres.                                     

Artikel 6: Annulering

Nadat een inschrijving definitief is geworden (zie artikel 2 van deze Algemene Voorwaarden), kan de cursist diens deelname nog slechts schriftelijk danwel langs elektronische weg annuleren, waarbij de volgende voorwaarden gelden:

     - Annulering tot 3 weken voor aanvang: 10% van het cursusgeld blijft verschuldigd.

     - Annulering tot 2 weken voor aanvang: 50% van het cursusgeld blijft verschuldigd.

     - Annulering tot 1 week voor aanvang: 75% van het cursusgeld blijft verschuldigd.

     - Indien annulering nadien plaatsvindt, is het cursusgeld volledig verschuldigd.

Mocht een cursus(dag) onverhoopt niet doorgaan, dan laat het opleidingscentrum dit uiterlijk 4 dagen vóór aanvang weten. De volgende redenen kunnen voor het opleidingscentrum aanleiding zijn om een cursus te annuleren:

     - De groep is te klein (minder dan 5 aanmeldingen)

      - De docent is ziek en kan niet vervangen worden

     -  Extreme weersomstandigheden

     -  Onvoorziene omstandigheden

Artikel 6a: Annulering bij coaching sessie 

Opdrachtgever verplicht zich een eventuele annulering of wijziging schriftelijk door te geven aan opdrachtnemer. Bij annulering van inschrijving door opdrachtgever treden opdrachtgever en opdrachtnemer eerst in overleg om te komen tot passende alternatieven. Indien er geen passende alternatieven mogelijk zijn, zulks ter beoordeling van opdrachtnemer, gelden annuleringsvoorwaarden. Opdrachtgever is verplicht annuleringskosten te betalen aan opdrachtnemer, als volgt:

     - Bij annulering na inschrijving tot 24 uur voor aanvang van een consult zijn er geen kosten verbonden.

     - Bij annulering na inschrijving binnen 24 uur voor aanvang zijn de annuleringskosten 100%.

Artikel 7: Absentie

Indien de cursist, om wat voor reden dan ook, niet aanwezig is op een cursusdag/-avond (of een deel daarvan) of een online coaching sessie, wordt niet overgegaan tot het terugbetalen van (een deel van) het cursusgeld . De les kan eventueel in overleg worden ingehaald op een ander tijdstip (indien passend  binnen de agenda van het opleidingscentrum) of zelfstandig in de online leeromgeving worden ingehaald door middel van een opname. Indien de cursist vóór aanvang van de cursus heeft doorgegeven dat hij op een bepaalde datum niet aanwezig kan zijn, wordt de cursist indien mogelijk in de gelegenheid gesteld de cursusdag/-avond zonder bijkomende kosten op een andere datum te volgen (indien passend binnen de agenda van het opleidingscentrum), of zichzelf de lesstof eigen te maken in de online leeromgeving.

Artikel 8: Intellectueel eigendom

Het opleidingscentrum stelt zich niet aansprakelijk voor welke nadelige gevolgen dan ook die veroorzaakt zijn of worden door het door het opleidingscentrum gebruikte cursusmateriaal. Het auteursrecht van het door het opleidingscentrum gebruikte cursus- en instructiemateriaal behoort aan Business Op Gevoel B.V. Niets mag worden gekopieerd of op welke andere wijze dan ook openbaar worden gemaakt zonder voorafgaande schriftelijke toestemming.

Artikel 9: Artikelen

Het opleidingscentrum stelt zich niet aansprakelijk voor welke nadelige gevolgen dan ook voortvloeiende uit het gebruik van alle artikelen en materialen die door het opleidingscentrum worden gebruikt, verkocht of verhuurd. Voor garantie en leveringsvoorwaarden verwijst het opleidingscentrum naar de garantiebepalingen en leveringsvoorwaarden van de fabrikant en/of importeur van de geleverde artikelen

Artikel 10: Garantie en klachten

De klacht moet gemeld worden via e-mail aan de organiserende instantie van de cursus, te weten: Business Op Gevoel B.V. De klacht wordt te allen tijde vertrouwelijk behandeld en de organisatie garandeert een discrete behandeling ervan.

De organisatie geeft binnen 7 werkdagen een mondelinge en/of schriftelijke bevestiging van de ontvangst van de klacht.

De organisatie Business Op Gevoel B.V. zal de klacht binnen 4 weken afhandelen en/of een schikking treffen met de klagende partij. Indien voor het onderzoek en/of het oplossen van de klacht meer tijd nodig is, zal desbetreffende partij dit binnen 7 dagen schriftelijk toelichten aan de wederpartij. Tevens wordt daarbij de verwachte termijn aangegeven waarbij een oplossing verwacht wordt.

Mocht u niet tevreden zijn over de uitkomst of over de afwikkeling van de klacht door Business Op Gevoel B.V., dan wordt een derde onafhankelijke partij ingeschakeld die partijen bindend adviseert over de afwikkeling van de klacht. U dient uw bezwaren schriftelijk te richten tot: https://www.gatgeschillen.nl/ik-heb-een-klacht-wat-nu/
en de advocaat gebonden aan genoemd kantoor doet uitspraak na partijen te hebben gehoord. Eventuele consequenties worden door Business Op Gevoel B.V. snel afgehandeld.

De klacht wordt geregistreerd en voor de duur van 2 jaar na datum van indienen bewaard.

Artikel 11: Bijzondere bepaling

Het opleidingscentrum behoudt zich het recht voor deelnemers, die het verloop van de lessen en coaching sessies op wat voor wijze dan ook belemmeren of verstoren, van verdere deelneming uit te sluiten, gelet op het belang van de overige deelnemers. Indien deelnemer na herhaaldelijk waarschuwen volhardt in zijn gedrag en om die reden van verdere deelname wordt uitgesloten, vervalt het recht op restitutie van het cursusgeld van (een deel van) de gemiste les(sen).

Artikel 12: Geheimhouding

De aan Business Op Gevoel B.V. verstrekte persoonsgegevens worden uitsluitend gebruikt ter vastlegging en uitvoering van de overeenkomst met Business Op Gevoel B.V., het verlenen van service, en het informeren over andere activiteiten van Business Op Gevoel B.V., bijvoorbeeld d.m.v. een nieuwsbrief. Mocht de cursist geen prijs stellen op informatie van activiteiten, dan kan dit schriftelijk aan Business Op Gevoel B.V. worden gemeld via info@businessopgevoel.nl. Ook mag de cursist te allen tijde inzage vragen in de vastgelegde gegevens, en een verzoek indienen deze te verwijderen of aan te passen. Welke gegevens er worden vastgelegd, hoe, hoelang en met welk doel wordt beschreven in het privacyreglement.

Artikel 13: Toepasselijk recht

Op alle overeenkomsten tussen het opleidingscentrum en de cursist en/of de vertegenwoordiger van deze cursist gesloten, zal uitsluitend het Nederlandse recht van toepassing zijn.

Artikel 14: Aansprakelijkheid

Opdrachtnemer aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid, hoe dan ook, voor schade ontstaan door of in verband met door haar verrichte diensten.

De aansprakelijkheid van opdrachtnemer is beperkt tot de factuurwaarde van de opdracht, althans dat gedeelte van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

In afwijking van hetgeen in lid 2 van dit artikel is bepaald, wordt, bij een opdracht met een langere looptijd dan zes maanden, de aansprakelijkheid verder beperkt tot het over de laatste zes maanden verschuldigde factuurbedrag.

Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade die opdrachtgever lijdt ten gevolge van handelingen of beslissingen genomen naar aanleiding van of tijdens een training, coaching sessie of adviesopdracht. Opdrachtgever blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor gemaakte keuzes.

Elke aansprakelijkheid van opdrachtnemer voor bedrijfsschade of andere indirecte schade of gevolgschade, van welke aard dan ook, is nadrukkelijk uitgesloten.

Artikel 15: Terugbetalingen 

Als Business op Gevoel BV op enige manier terugbetalingen dient te verrichten, is dit binnen 14 dagen.

Mei 2025 – Charlotte Visscher